Uz v oktobri minuleho roka si ludia z Google vsimli az podozrive zhodovanie sa vysledkov vyhlavaca Google a Bing. Google sa preto rozhodol pripravit pascu. Zmanipulovali vysledky vyhladavania tak, aby niektore konkretne nezmyselne retazce davali konkretne stranky na prve miesto a cakali, ci Bing od nich tieto nezmysli skopiruje. Aj sa tak stalo.

Google vygeneroval sadu nahodnych retazcov ako ‘mbzrxpgjys’ alebo ‘indoswiftjobinproduction’. Asi 20 pracovnikov Google potom vyhladavali konkretne retazce cez Google search z domacich PC pouzitim Internet Exploreru a klikali na konkretnu stranku . Po 2 tyzdnoch sa po zadani tychto retazcov do vyhladavaca Bing objavila na prvom mieste tato konkretna stranka, napriek tomu, ze retazce vyhladavali cez Google search.

Bing to robi pravdepodobne prostrednictvom toolbaru v Internet Exploreri alebo Bing Toolbar, ktory sleduje ake klucove slova uzivatelia vyhladavaju a na ktore nasledne kliknu. Tieto informacie potom ‘kamsi’ odosiela. Podobne ‘spehovanie’ (ake stranky vyhladavate a navstevujete) robia samozrejme aj ostatne vyhladavace a vysledky sa dobre predavaju. Vyuzivaju sa v tom lepsom pripade na cielenu reklamu. Niektore firmy sa o tieto udaje nedelia, ale vyuzivaju ich vo svojom reklamnom systeme (napriklad Google).

Zaujimave na tom je aj to, ze Bing si zaklada reklamnu kampan, ktora bezi napriklad v Anglicku, na tom, ze je odlisny ako ostatne vyhladavace.

Scorpic

Komentáre

Povedzte nám čo si myslíte.

Pridaj komentár

Vyplňte formulár a odošlite